Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij Zamknij

Tydzień Wiedzy o Mózgu

Tydzień mózgu jest coroczną akcją edukacyjną, która ma na celu popularyzowanie wiedzy o mózgu, układzie nerwowym, jego działaniu oraz przedstawienie aktualnych wyników badań w tym obszarze. W tym roku od 10-14 marca przygotowaliśmy ciekawe wykłady i atrakcje, dzięki którym uczniowie dowiedzieli się więcej o funkcjonowaniu tego organu.

W poniedziałek odbyły się ciekawe wykłady: „Gdzie rodzą się uczucia? Neuronalne podłoże miłości”. Podczas zajęć uczniowie dowiedzieli się, co tak naprawdę kryje się za „motylkami w brzuszku”, jakie hormony odpowiadają za zakochanie, w jakich sytuacjach są uwalniane, w jaki sposób kształtują się nasze więzi?

We wtorek odbył się wieczór poezji miłosnej. Uczniowie i absolwenci naszej szkoły zaprezentowali piękne wiersze i piosenki o miłości.

Środę dedykowaliśmy diecie dla mózgu. Z rodzicami uczniów i nauczycielami stworzyliśmy zdrowe, energetyczne przekąski, które cieszyły się ogromnym zainteresowaniem uczniów i pracowników szkoły. Zorganizowaliśmy również spotkania z dietetykiem i kolejne ciekawe wykłady poświęcone zdrowemu odżywianiu. Ponadto uczniowie klas 1-3 wraz z nauczycielami robili zdrowe kanapki.

Czwartek poświęcony był „gimnastyce mózgu”. Tego dnia podczas warsztatów matematycznych, lekcji w świetlicy szkolnej i lekcji języka polskiego nauczyciele wraz z uczniami rozwiązywali krzyżówki, rebusy, logiczne zagadki, gry dydaktyczne, matematyczne łamigłówki.

W piątek odbyły się wykłady dla klas ósmych: „Mózg dyktatora”. Podjęliśmy dyskusję o szczególnych, wspólnych cechach osobowości typowych dla dyktatora. Nazwaliśmy te cechy a nawet choroby psychiczne, które mogą być niebezpieczne. Dyskutowaliśmy nad tym, skąd przy braku empatii bierze się siła dyktatorów, żądza władzy i poczucie narodowej misji, ale także oczekiwania tłumów, które widzą w nich zbawców, mimo, że za chwilę mogą stać się ich ofiarami .

Podczas wykładów uczniowie korzystali z gogli VR, które przeniosły ich w wirtualny świat ludzkiego organizmu.